Κάποτε ήταν το πρωταπριλιάτικο αστείο των αμυντικών συντακτών, σήμερα όμως ο ίδιος ο Αρχηγός του τουρκικού Στόλου ανακοίνωσε ότι η Τουρκία θα αποκτήσει μικρό αεροπλανοφόρο, επιβεβαιώνοντας τις φιλοδοξίες της νέας νέο-οθωμανικής Τουρκίας, η οποία προσπαθεί σταδιακά αλλά με σταθερά βήματα να δημιουργήσει μία νέα περιφερειακή στρατιωτική δύναμη στην περιοχή.
Η πληροφορία για τις προθέσεις του τουρκικού Ναυτικού αποκαλύφτηκαν κατά την διάρκεια συνέντευξης που έδωσε ο Αρχηγός του τουρκικού Στόλου Ναύαρχος Murat Bilgel ο οποίος περιληπτικά παρουσίασε τα σχέδια του τουρκικού Ναυτικού για τα επόμενα 20 χρόνια σύμφωνα με τα οποία μία από τις προτεραιότητες είναι η απόκτηση ενός μικρού αεροπλανοφόρου κατά το πρότυπο της Ιταλίας και της Ισπανίας.Μέχρι στιγμής αυτό που ήταν γνωστό ήταν ότι η Τουρκία επεδίωκε και για το σκοπό αυτό έχει ξεκινήσει ένα διαγωνισμό για την απόκτηση ενός πλοίου LPD/LHD. Τελικά όμως όπως φαίνεται τα τουρκικά σχέδια είναι πιο φιλόδοξα αφού ο Τούρκος Ναύαρχος στην συνέντευξη που έδωσε μιλά για τον εξοπλισμό του πλοίου αυτού με αεροσκάφη F-35.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τις αναθεωρημένες προδιαγραφές του τουρκικού Ναυτικού το νέο πλοίο θα πρέπει να έχει μήκος τουλάχιστον 190 μέτρα, εκτόπισμα 20.000 τόνους, να μπορεί να μεταφέρει 8 ελικόπτερα, τρία UAV, 1.000 στρατιώτες, 13 άρματα μάχης και 81 τεθωρακισμένα οχήματα.
Οι υπάρχουσες σχεδιάσεις που έχουν κατατεθεί στον τουρκικό διαγωνισμό, επιτρέπουν στο τουρκικό Ναυτικό να μετατρέψει την διαμόρφωση του πλοίου από ένα LPD/LHD σε ένα μικρό αεροπλανοφόρο το οποίο θα μπορεί να μεταφέρει 8-10 μαχητικά F-35 (STOVL) και αριθμό ελικοπτέρων. Η επιχειρησιακή ευελιξία των νέων σχεδιάσεων επιτρέπουν στον χρήστη με την πραγματοποίηση μικρών μετατροπών στους χώρους στάθμευσης των πτητικών μέσων να μεταβάλει την σύνθεση του φορτίου που το πλοίο μπορεί να μεταφέρει.
Ο νέος αυτό προσανατολισμός του τουρκικού Ναυτικού δεν είναι άσχετος με την προσπάθεια της Τουρκίας να προβάλει την στρατιωτική της ισχύ στην Αν. Μεσόγειο, σε συνάρτηση φυσικά με τα κοιτάσματα φυσικού αερίου και πετρελαίου που βρίσκονται στο βυθό της θαλάσσιας αυτής περιοχής. Η αποφασιστικότητα της Τουρκίας να κυριαρχήσει στην περιοχή και να αποκλείσει οποιαδήποτε προσπάθεια εδραίωσης της ελληνικής παρουσίας σε αυτή φαίνεται και από το κόστος το οποίο προτίθεται να καταβάλει για να αποκτήσει αυτό το μικρό αεροπλανοφόρο το οποίο σύμφωνα με τον Τούρκο Ναύαρχο θα φτάσει τα 1,5 δις δολάρια.
Όπως δήλωσε ο Ναύαρχος Murat Bilgel την περίοδο αυτή εξετάζονται οι προτάσεις που έχουν κατατεθεί. Μετά την επιλογή του αναδόχου θα χρειαστούν 5 χρόνια για να ναυπηγηθεί το πλοίο στην Τουρκία και 6-7 χρόνια μέχρις ότου ενταχτεί στην δύναμη του τουρκικού Ναυτικού.Ουσιαστικά με τις δηλώσεις του Τούρκου Ναυάρχου οι ελληνοτουρκικές σχέσεις εισέρχονται σε μία νέα πραγματικότητα αφού πλέον το τουρκικό Ναυτικό θα μπορεί να διατηρεί στην Αν Μεσόγειο μία ισχυρή ναυτική δύναμη κρούσης με καταδρομικά αεράμυνας (TF-2000), ανθυποβρυχιακές φρεγάτες, υποβρύχια Type-214 TN και φυσικά το μικρό αεροπλανοφόρο εξοπλισμένο με αεροσκάφη F-35 υπό την κάλυψη που θα του προσφέρουν τα ιπτάμενα ραντάρ B-737-700 MESA AEW&C και τα εναερίως ανεφοδιαζόμενα μαχητικά F-16 C/D Block50+ από την Τουρκία.
Δυστυχώς για την Ελλάδα η προοπτική εκμετάλλευσης των ενεργειακών πόρων της χώρας συνδυάστηκε με την μεγαλύτερη κρίση της μετά το τέλος του Εμφυλίου πολέμου. Η αποδυνάμωση της χώρας οικονομική πολιτική και στρατιωτική είναι γεγονός και έρχεται στην πλέον χειρότερη στιγμή για την διεκδίκηση των ελληνικών οικονομικών συμφερόντων στην Αν Μεσόγειο.Η πολιτική των αδιάκριτων δαπανών σε έργα βιτρίνα και η χωρίς όραμα οικονομική πολιτική η οποία στηρίχτηκε στις κατασκευές, στον τομέα τω υπηρεσιών και στην κατανάλωση μέσω τραπεζικών δανείων απέδειξε το έλλειμμα παιδείας στον τομέα της γεωπολιτικής και ασφάλειας που χαρακτηρίζει την ελίτ της χώρας.
Δυστυχώς για την Ελλάδα οι γείτονες μας και έχουν γνώση της γεωπολιτική της περιοχής μας και το αποδεικνύουν με τις πράξεις τους. Εμείς τι κάνουμε θα αφήσουμε τους Τούρκους να αρπάξουν και την τελευταία ελπίδα σωτηρίας της χώρας τους ενεργειακούς πόρους της Αν. Μεσογείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου