Ένα «υβρίδιο» αεροσκάφος, που θα θυμίζει κάτι από αμερικανικό διαστημικό λεωφορείο και κάτι από γαλλικό «Κονκόρντ» είναι το επόμενο επίτευγμα που στοχεύει η ευρωπαϊκή αεροδιαστημική βιομηχανία EADS, η οποία κατασκευάζει τα αεροσκάφη Airbus. Η εταιρεία αποκάλυψε τα σχέδια της για ένα επαναστατικό επιβατικό αεροπλάνο, που θα είναι πυραυλοκίνητο και υπερηχητικό και το οποίο θα πετάει την απόσταση Παρίσι-Τόκιο σε μόλις δυόμιση ώρες.
Το σκάφος, που φέρει την κωδική ονομασία Zehst, θα έχει σχεδόν μηδενικές εκπομπές αερίων ρύπων, σχεδιάζεται να είναι έτοιμο το 2050 και σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία θα αποτελεί μια μετεξέλιξη του «Κονκόρντ», με τη βασική διαφορά ωστόσο πως το Zehst θα πετάει δύο φορές πιο γρήγορα και δύο φορές πιο ψηλά από το τελευταίο.H EADS ανακοίνωσε τα σχέδιά της για το «αεροπλάνο του μέλλοντος» στο πλαίσιο της διεθνούς αεροπορικής έκθεσης του Παρισιού. Το αεροσκάφος, που θα μεταφέρει 50 έως 100 επιβάτες, θα απογειώνεται με αθόρυβες συμβατικές τουρμπο-μηχανές, οι οποίες θα λειτουργούν με βιοκαύσιμα (φύκια), ενώ στη συνέχεια θα θέτει σε λειτουργία τους υβριδικούς πυραυλοκινητήρες του, οι οποίοι θα δουλεύουν με μίγμα υγρού υδρογόνου και οξυγόνου, αφήνοντας πίσω τους μόνο νερό ως υπόλειμμα της καύσης.
Το νέο αεροσκάφος θα πετάει με ταχύτητα 4.800 χλμ. την ώρα σε υψόμετρο 32 χιλιομέτρων, στη στρατόσφαιρα, έναντι των περίπου 10 χλμ. όπου ίπτανται τα σημερινά επιβατικά αεροσκάφη. Όταν χάνει ύψος ετοιμαζόμενο για προσγείωση, ο πιλότος θα σβήνει τις πυραυλικές μηχανές και το σκάφος θα κινείται σαν ανεμοπλάνο, ενώ θα ανάβει τις συμβατικές μηχανές λίγο πριν φτάσει στο έδαφος.
Η EADS -που συνεργάζεται με την Ιαπωνία ήδη εδώ και πέντε χρόνια πάνω στο συγκεκριμένο σχέδιο- ελπίζει να έχει στα χέρια της ένα πρωτότυπο γύρω στο 2020 και τα πρώτα αεροπλάνα να τεθούν σε εμπορική υπηρεσία έως το 2050 το αργότερο. Ένα μοντέλο του σκάφους, μήκους τεσσάρων μέτρων, το οποίο μοιάζει αρκετά με το εκτός υπηρεσίας πλέον υπερηχητικό «Κονκόρντ», θα επιδειχτεί στην έκθεση του Παρισιού, που ξεκινά την Παρασκευή.
Η αμερικανική Boeing -μεγάλος ανταγωνιστής της EADS και του Airbus- επίσης ετοιμάζει μια νέα γενιά επιβατικών αεροπλάνων και έχει ήδη κάνει τα πρώτα τεστ, με μοντέλα χωρίς πιλότο. Η αποκάλυψη των σχεδίων του νέου Zehst εντάσσεται ακριβώς στον ανελέητο πόλεμο εντυπώσεων ανάμεσα στους δύο γίγαντες των αιθέρων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου